הקפאת התמ"א 38 בהרצליה

עיריית הרצליה החליטה להקפיא את הבנייה בפרויקטים של תמ"א 38 באזור מרכז העיר. לטענת העירייה חייבים קודם להתאים את התשתיות באזור למספר התושבים, לכן חייבים לווסת את הבנייה במרכז העיר.

עיריית הרצליה יצאה לאחרונה בהחלטה דרמטית. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה החליטה להקפיא קידום של פרויקטים חדשים של תמ"א 38 במרכז העיר. החלטה זו הגיעה בהמשך להחלטה נוספת שנעשתה השנה בה החליטה העירייה למשוך את תכנית המתאר של העיר בכוונה להגישה מחדש בדרך שתשתף את התושבים ותבחן אפשרויות טובות יותר לפיתוח העיר.

 

קבלת ההחלטה על הקפאת האישורים לפרויקטים התקבלה לאחר שביצעה העירייה סקירה, בה נמצא כי יש כיום כ – 1,500 יח"ד חדשות בהליך רישוי. המסקנה אליה הגיעה העירייה כי לא ניתן להמשיך לאשר בנייה חדשה ופיתוח במרכז העיר מבלי לדאוג להתאמה של תשתיות לגידול האוכלוסייה הצפוי.

 

לטענת העירייה יש צורך לדאוג קודם לפתיחה של דרך ירושלים לכיוון דרום, להקים בית ספר חדש ולשפר את הצמתים ושיפור מקומות החניה באזור כך שיותאמו לגידול בעומסי התנועה הצפויים.

 

המשמעות של החלטה זו עבור יזמים ובעלי דירות ישנות באזור שחשבו על תמ"א 38 בבתיהם היא קשה, שכן הפיתוח שמבקשת לעשות העירייה לפני המשך אישור בנייה יכול להימשך למעלה מעשור.

  

 

מעיריית הרצליה נמסר כי מדובר במהלך שיזם ראש העיר, משה פדלון, זאת כחלק מהתכנית האסטרטגית של העיר. כמו כן ציין פדלון כי העירייה משלבת בין הרצון להתחדשות עירונית ושיפור איכות המגורים של תושבים ובין הראייה האסטרטגית שכוללת את הצורך בתכנון נכון והתאמה של התשתיות העירוניות לגידול באוכלוסייה.

 

ההחלטה שהתקבלה בעיריית הרצליה היא דילמה המלווה עוד ראשי ערים ברשויות המקומיות במרכז הארץ. סביר להניח  שזו תהיה נקודה עליה ידרשו המתמודדים על הרשויות המקומיות להציג את עמדתם ולהציגה לציבור בטרם הבחירות הקרובות.